پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

نبود خط بسته‌بندی بزرگترین معضل زنبورداران خوزستان

یک تولید کننده عسل در اهواز گفت: بزرگترین معضل تولید کنندگان عسل در استان وجود نداشتن خط بسته‌بندی تخصصی است.

پرندیان اظهار کرد: مجبور هستیم چندین تن عسل خود را به صورت دستی و یا در نمایشگاه‌ها به فروش برسانیم در حالی است که عسل خوزستان قابلیت صادرات دارد.
وی بیان کرد: کیفیت عسل موجود در کشورهای عربی خیلی پایین‌تر از عسل خوزستان است و این موضوع باعث می‌شود که عسل خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنیم.
این پرورش‌دهنده زنبور عسل عنوان کرد: خوزستان بهترین نقطه برای زنبورداری در کشور محسوب می شود چرا که در 9 ماه از سال بهترین آب و هوا را دارد.
وی بیان کرد: عسل خوزستان در دنیا کم‌نظیر است اما متاسفانه خوزستانی‌ها نمی‌دانند که چه عسلی در استان آنها وجود دارد.
پرندیان افزود: در سال گذشته که عسل خوزستان را در نمایشگاه کرج ارائه دادیم جزء معدود عسل‌هایی بود که تمام مولفه‌های استاندارد در آن موجود بود.
وی گفت: بطور حتم پرورش زنبور عسل ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و یکی از ظرفیت‌های آن اشتغال‌زایی در استان است اما متاسفانه چندان توجهی به این موضوع نمی شود.
این تولیدکننده عسل خاطرنشان‌کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در خوزستان عدم وجود خط بسته‌بندی تخصصی است.
پرندیان گفت: این مسئله موجب شده است تا امکان دریافت کد بهداشتی برای تولیدکنندگان عسل در خوزستان وجود نداشته باشد.