پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

افزایش 20 درصدی برداشت عسل در رضوانشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر، گفت: میانگین برداشت 25 کیلوگرم عسل در سال گذشته از هر کندو، امسال به حدود تقریبی 30 کیلوگرم ارتقا یافت که 20 درصد افزایش را نشان می‏‌دهد.

ملاجعفری در جلسه کشاورزی این شهرستان گفت: 259 نفر زنبوردار فعال با تعداد 13 هزار و 83 کلنی نسبت به تولید 327 تن عسل در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: در سال جاری با توجه به شرایط مناسب جوی در فصل تولید شهد و نیز اقدامات حمایتی بعمل آمده، میانگین برداشت 25 کیلوگرم عسل در سال گذشته از هر کندو به حدود تقریبی 30 کیلوگرم ارتقا یافت که 20 درصد افزایش را نشان می‌‏دهد.
ملاجعفری ادامه داد: تاکنون در راستای حمایت از تولیدکنندگان شهرستان رضوانشهر اقدام به پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ 4000 میلیون ریال شده، همچنین با فراهم کردن تسهیلات بیمه‏ای برای زنبورداران فاقد پوشش بیمه تأمین اجتماعی، 14 نفر زنبورداران این شهرستان به تعداد تقریبی 800 کلنی زنبورعسل با همکاری شرکت‏های خدمات بیمه محصولات کشاورزی، بیمه شده و تقاضای 100 نفر از زنبورداران فاقد پوشش بیمه‏ای در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات سازنده و حمایتی در این بخش، تصریح کرد: صدور مجوزهای اسکان و استقرار مکان‏یابی زنبورداران بومی و 3800 کلنی از زنبورداران مهاجر، صدور دفترچه‏‌های زنبورداری با همکاری اتحادیه زنبورداران استان برای بیش از 45 زنبوردار در سال 91، تعویض همه دفترچه‌‏های زنبورداری، همچنین توزیع نهاده شکر با قیمت مصوب به میزان 30 تن در بین زنبورداران شهرستان بوده است.