پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پرداخت یارانه‌های دارویی به زنبورداران خوزستان

بزرگترین تولید کننده عسل در اهواز گفت: با وجود گرد و غبارهای موجود و بروز بیماری در بین زنبورها انتظار می‌رود که دولت به زنبورداران استان یارانه دارویی پرداخت کند.

پرندیان اظهار کرد: گرد و غبار سرخی که در استان دایر است تاثیر مستقیمی بر صنعت زنبورداری داشته و موجب بیماری زنبورها شده است.
وی افزود: با وجود این که خرید دارو بسیار گران است اما هیچ گونه یارانه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم.
بزرگترین تولید کننده عسل در اهواز با بیان این که خوزستان بزرگترین ایستگاه زنبورداران کشور محسوب می‌شود گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری نه تنها نتوانستیم در فصل بهار عسل گیری کنیم بلکه عسل گون هم نمی‌توانیم تولید کنیم.با وجود این که به زنبورهای خود دارو می‌دهیم اما باز ضعیف و غیرفعال هستند.
پرندیان ادامه داد: انتظار می‌رود که مسئولان هر چه سریع‌تر فکری به حال این گرد و غبار کنند.
تولید کننده عسل در استان خوزستان اضافه کرد: با وجود گرد و غبارهای موجود در استان و بروز بیماری در بین زنبورها انتظار می‌رود که دولت به زنبورداران استان یارانه دارویی پرداخت کند.
وی با اشاره به این که چندین برابر قیمت داروی مورد نیاز زنبورها را خریداری می‌کنیم، افزود: اگرچه تا آن جا که امکان دارد زنبورهای خود را با تزریق دارو سالم نگه می‌داریم اما حضور زنبورداران مهاجر باعث می‌شود که زنبور سالم ما، بیمار شود.این پرورش دهنده زنبور عسل عنوان کرد: با توجه به این که خوزستان بهترین مکان برای پرورش زنبور در کشور است، همه ساله زنبورداران بسیاری در این استان حضور پیدا می‌کنند اما متاسفانه نظارتی بر زنبورهای مهاجر وجود ندارد و در صورت بیمار بودن زنبور آنها سایر زنبورهای استان نیز بیمار می‌شوند.