پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

ارایه خدمات به زنبورداران در ‌اردبیل

کارشناس مسئول پرورش زنبور جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ارائه خدمات به نحو احسن برای زنبوردارن در اردبیل انجام می‌شود.

باقری‌ با اشاره به خدمات ارائه شده به زنبوردارن در استان اردبیل گفت: با اولویت قرار دادن تسهیلات برای زنبور‌داران جهت ایجاد شغل زنبورداری و توسعه آن گام مهمی برای این صنف انجام داده‌ایم.
وی گفت‌: با توسعه صنعت زنبورداری در جهت تقویت مالی تشکل‌ها و تعاونی‌های زنبور‌داری و با ارائه تسهیلات بانکی در سال‌های اخیر گام بزرگی در این کار برداشته شده است.
وی ضمن اشاره به اجرای مرحله دوم بیمه تامین اجتماعی زنبورداران در استان، از راه اندازی مرکز تحقیقات عسل در استان اردبیل خبر داد و گفت‌: این فعالیت‌ها باعث تشکیل انجمن ملی زنبورعسل کشور در استان اردبیل شد.
دهقان باقری در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد زنبورعسل در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: فعال بودن این بخش و تلاش و کوشش معاونت بهبود تولیدات دامی منجر به تولید نسل اول ملکه‌های اصلاح شده، گردیده است.
وی گفت‌: تشکیل کمیته‌های فنی تخصصی و کمیته گرده افشانی در استان جهت هماهنگی‌های لازم برای حل مشکلات زنبور‌داران و بالا بردن میزان تولیدات کشاورزی از نظر کمی و کیفی انجام شده است.
وی در پایان گفت: با ایجاد کلاس‌های آموزشی برای زنبور‌داران و توسعه صنف زنبور‌داری با آموزش‌های اولیه در مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی استان گامی اساسی در توسعه این کار برداشته شده است.