پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

تولید سالانه 20 تن عسل در فردوس

رئیس جهاد کشاورزی فردوس از تولید سالانه 20 تن عسل در این شهرستان خبر داد.

غلامی اظهار کرد: صنعت زنبورعسل در افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات کشاورزی نقش ارزنده‌ای دارد و شاید کمتر صنعتی از چنین نقش و اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد.
وی گفت: زنبورداری و تولید عسل یک صنعت سبز و اشتغال‌زاست که اگر به ظرفیت‌های موجود در آن توجه شود، اشتغال‌زایی ایجاد شده به وسیله این صنعت نیز افزایش چشمگیری می‌یابد.
رئیس جهادکشاورزی فردوس افزود: شهرستان فردوس به لحاظ پرورش زنبورعسل و تولید سالانه 20 تن عسل در جایگاه سوم خراسان جنوبی قرار دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 36 مورد پروانه موافقت اصولی در شهرستان فردوس صادر شده و هم اکنون بیش از 50 زنبوردار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.
رئیس جهادکشاورزی فردوس یادآور شد: با اختصاص 394 میلیون و 300 هزار تومان تسهیلات بخش کشاورزی به زنبورداران این شهرستان برای 50 نفر بطور مستقیم و 200 نفر نیز بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
غلامی تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان فردوس با دو هزار کلنی کندوی فعال، سالانه 20 تن عسل تولید می‌شود که عسل تولیدی علاوه بر مصرف مردم خود شهرستان به شهرها و استان‌های اطراف صادر می‌شود.
وی اذعان داشت: زنبورعسل حافظ اکوسیستم است و اگر این موجود نباشد، مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود که این مسئله، اهمیت زنبورداری و ضرورت ارتقای این صنعت را بیش از پیش آشکار می‌کند.