پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

تولید 30% عسل خوزستان در ایذه

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: با وجود بیش از 40 هزار کلنی زنبور عسل، 30 درصد عسل استان خوزستان در این شهرستان تولید می‌شود.

الماسی اظهار داشت: با توجه به وضعیت و تنوع اقلیمی منطقه، شهرستان ایذه یکی از نقاط بسیار مستعد برای توسعه و پرورش زنبور در کشور محسوب می‌شود.
وی پرورش زنبور عسل را یکی از مقوله‌های مهم در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان عنوان کرد و افزود: در اعتبارات سال 91،70 نفر از زنبورداران شهرستان تسهیلات لازم را دریافت کرده‌اند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: همچنین 120 زنبوردار دیگر را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده‌ایم.
این مسئول ادامه داد: عسل خوزستان یکی از بهترین عسل‌های موجود در کشور است، اما به دلیل عدم بسته‌بندی نتوانستیم عسل نوع خوزستان را در کشور معرفی کنیم.
الماسی اضافه کرد: ما در بحث کارهای جانبی و بسته‌بندی ضعیف هستیم به همین خاطر دو طرح بسته‌بندی عسل را در ستاد توسعه کشاورزی شهرستان مصوب کرده‌ایم که تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
وی بیان داشت: امروز کارگاه مشخصی که بتواند عسل را بسته‌بندی کند در شهرستان و حتی استان وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که ما عسل خود را به استان‌های دیگر بفروشیم.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه متذکر شد: با آنالیزی که بر روی عسل شهرستان ایذه انجام شده امروز هر کیلو 50 هزار تومان در تهران خریداری می‌شود، اما چون در بخش بسته‌بندی ضعیف ظاهر شدیم نمی‌توانیم عسل تولیدی شهرستان را معرفی و صادر کنیم.
این مسئول در پایان اذعان داشت: با وجود بیش از 40 هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان ایذه، 30 درصد عسل استان در این شهر تولید می‌شود.