پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

فارس رتبه پنجم در تولید عسل کشور

استان فارس در تولید عسل بعد از آذربایجان غربی، آذر بایجان شرقی، گیلان و اردبیل رتبه پنجم کشور را دارا است. عمده عسل فارس در شهرهای سپیدان، اقلید، آباده فراشبند، قیروکارزین، فیروزآباد، داراب، لار، لامرد و ممسنی و شیراز تولید می‌شود.

با توجه به تنوع گیاهی موجود در استان فارس عسل بسته به نوع گیاهی که زنبور تغذیه می‌کند از نظر مزه و مواد معدنی متفاوت است از جمله انواع آن عسل مرکبات معروف به عسل نارنج، گون، کنار و گیاهان ترکیبی است که مرغوب ترین آن عسل گون و کنار دارای 2و نیم درصد قند ساکارز است. تولید عسل در استان فارس 35 درصد افزایش داشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه زنبورداران فارس 3 هزار و 600 تن عسل از کندوهای خود برداشت کردند گفت: این میزان در مقایسه با سالهای گذشته 35 درصد افزایش تولید داشته است.
فارس 420 کلنی زنبور دارد و تولید عسل در استان  برای 4 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
خرد ادامه داد: برای حمایت از زنبور داران این استان تاکنون 80 نفر آنها بیمه شده‌اند و بیمه بقیه نیز در دست اقدام است و تسهیلات در قالب حمایت از بخش تولید عسل با سود 8 درصد تا سقف 300 میلیون ریال داده می‌شود.
عسل دارای ویتامین‌های B ،‌C‌، مواد معدنی از جمله کلسیم‌، فسفر‌، گوگرد، منیزیم‌، پتاسیم‌، سدیم است و به دلیل اینکه درجه اسیدی عسل بالا است به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و همچنین عسل بهترین منبع قند برای تغذیه مغز است زیرا از قندهای ساده تشکیل شده است.