پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

صادرات عسل مرغوب ایرانی با برندهای متفرقه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نداشتن بسته‌بندی مناسب برای صادرات عسل را یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت در صادرات این محصول دانست و گفت: متأسفانه در کشور عسل به صورت فله‌ای با برندهای متعدد صادر می‌شود که همین امر منجر به عدم موفقیت در صادرات این محصول شده است.

میر محمدی با بیان اینکه عسل به عنوان یکی از محصولات مرغوب در کشور می تواند موجب رونق بخش صادرات غیر نفتی کشور شود تصریح کرد: استان‌های اردبیل، آذربایجان و اصفهان به علت داشتن کوهستان های بکر برای پرورش زنبور و تولید عسل ازموقعیت جغرافیایی مطلوبی برخوردارند.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دومین تولید کننده عسل در جهان است، اظهار داشت: متأسفانه درحوزه صادرات عسل اقدامات جدی و مؤثری از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: متأسفانه به علت اینکه عسل در کشور بصورت علمی و صنعتی تولید نشده و آنطور که باید و شاید ‌از زنبورداران حمایت نمی‌شود موفقیت در صادرات این محصول کسب نشده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، نداشتن بسته‌بندی مناسب برای صادرات عسل را یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت در صادرات این محصول دانست و گفت: متأسفانه در کشور عسل به صورت فله‌ای با برندهای متعدد صادر می‌شود که همین امر منجر به عدم موفقیت در صادرات این محصول شده است.
میرمحمدی اظهار داشت: در کشور انواع مختلفی ازعسل از جمله عسل بهاره، عسلی دارویی، عسل زمستانه و... تولید می‌شود که با طراحی بسته‌بندی مناسب‌ و استاندارد برای صادرات این نوع عسل‌ها قطعأ می‌توانیم بازارهای صادراتی و هدف را مورد توجه قرار دهیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، برندسازی را به عنوان راهکاری برای کسب موفقیت در صنعت زنبورداری دانست و گفت: تولید عسل علاوه بر ارزآوری دارای مزیت رقابتی است به طوری که اتحادیه زنبورداران باید برندی واحد به نام جمهوری اسلامی ایران برای صادرات عسل تعریف کند وهمچنین استان‌های تولید کننده عسل هم باید برندی به نام منطقه خود تعریف کرده تا بتوانند هم درحوزه داخلی رقابت کنند وهم بازارهای خارجی را هدف قرار بدهند.