پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

افزایش 400% تولید عسل در ماه‌نشان

مدیر جهاد کشاورزی ماه‌نشان (یکی از شهرستانهای استان زنجان)، از افزایش 438 درصدی تولید عسل در این شهرستان خبر داد. طیبی با اشاره به خواص عسل، تصریح کرد: عسل یک محصول غذایی مفید و پرارزش است که از قرن‎ها پیش به عنوان عالی‎ترین و مقوی‎ترین غذاهای شناخته شده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به میزان تولید این محصول در شهرستان ماه‌نشان ادامه داد: میزان تولید امسال این محصول در شهرستان ماه‌نشان اری به 237 تن رسید که نسبت به سال پیش تولید این محصول 438 درصد افزایش داشته است.
مدیر جهادکشاورزی ماه‌نشان با اشاره به صادرات این محصول به استان‎های هم‌جوار، یادآور شد: 27 درصد مصرف عسل تولید شده داخلی است و بقیه این محصول نیز به استان‎های هم‎جوار، از جمله قم و تهران صادر می‌شود.
طیبی با اشاره به میزان درآمد ریالی این محصول برای تولیدکنندگان، گفت: میزان درآمد ریالی این محصول برای تولیدکنندگان در سال‌جاری به بیش از 875.15 میلیارد ریال می‌رسد و بیش از 335 نفر از ساکنان این شهرستان نیز در پرورش زنبور عسل فعالیت می‎کنند.
وی با اشاره به تعداد کل کندوهای زنبورعسل در این شهرستان، تصریح کرد: سال پیش تعداد کل کندوهای عسل این شهرستان بالغ بر 16 هزار و 619 کلنی بود هم‌چنین وضعیت بیمه‌ کندوهای این شهرستان در سال 91 و ادامه‌ی سال 92 بیش از 4200 کلونی است.
مدیر جهادکشاورزی ماه‌نشان گفت: شهرستان ماه‌نشان به لحاظ داشتن مراتع درجه یک و تنوع آب و هوایی، سالانه 3000 کندوی مهاجر از استان‎های آذربایجان‌غربی، کردستان و شهرستان‎های زنجان، ایجرود و ابهر دارد.
طیبی خاطرنشان کرد: از گیاهان دارویی مرتعی معروف این شهرستان که زنبورهای عسل از شهد و گرده‌ آن برای تولید عسل استفاده می‎کنند، می‎توان به آویشن، کاکوتی، کلزا، گون، گل ختمی، کنگر وحشی، شبدر، خانواد، نعناع و پونه اشاره کرد.