پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

آموزش زنبورداری به زنان روستای شازند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند از ارائه آموزش‌های زنبورداری به زنان روستایی این شهرستان خبر داد.

صالحی گفت: در راستای ایجاد واحدهای الگویی اشتغال زنان روستایی در سال زراعی 91-90، پنج تشکل غیر رسمی زنان روستایی توسط اداره آموزش و ترویج در زمینه پرورش زنبور عسل در بخش محروم سربند تحت آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: پس از فراگیری این آموزش‌ها به هر تشکل شش کندوی مدرن زنبور عسل، 50 کیلوگرم شکر، 24 عدد قاب خالی، 6 کیلوگرم موم و 6 عدد نوار ضد کنه با اعتبار 50 میلیون ریال تحویل داده شده است.

به گفته وی شهرستان شازند با تولید سالانه 250 تن عسل مقام اول تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده که با توجه به ظرفیت شهرستان این عدد قابل افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند همچنین از برگزاری یک دوره کلاس عملی کالیراسیون سمپاش‌ها با هماهنگی اداره بهبود تولیدات گیاهی این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره در روستای بصری با حضور 35 نفر از کشاورزان روستاهای بصری و لنجرود و همچنین کارشناسان شبکه مراقبت و ناظرین گندم بخش زالیان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کلاس نحوه تنظیم سمپاش‌های موجود در منطقه و کالیبره کردن آن‌ها برای مبارزه با آفات نباتی و علف‌های هرز به طور کامل به کشاورزان آموزش داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شازند افزود: با توجه به بازدید کارشناسان شبکه مراقبت و ناظرین در 35 روستا از روستاهای این شهرستان و مشاهده سن مادر، سم‌پاشی علیه سن مادر آغاز شده است و تاکنون یک‌هزار و 626 هکتار از مزارع این روستاها علیه این آفت سم‌پاشی شدند.