پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

انتقال 220 هزار کندو ازمناطق گرمسیر کشور به چهارمحال و بختیاری

معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  در نشستی با زنبورداران استان گفت.


دو هزار زنبوردار، کندوهای خود را از استان های گرمسیر از جمله بوشهر، یزد، اصفهان، خوزستان و بندرعباس به شهرهای سامان، فرخ شهر، فارسان، جونقان، لردگان، کیار ،بروجن،شهرکرد و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد و هلن در این استان منتقل می‌کنند.


 برزو هیبتیان افزود:جابه جایی کندوها تاپایان اردیبهشت ادامه دارد.

 وی میانگین برداشت عسل هرکلنی را 10 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: پارسال حدود دو هزار تن عسل از 120 هزار کندوی عسل این استان برداشت شد.

معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ارزش عسل تولیدی این استان را 100میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: دو هزار زنبوردار درچهارمحال و بختیاری در زمینه تولید عسل فعالیت می‌کنند.

آقای هیبتیان شهرستانهای لردگان، فارسان، شهرکرد، اردل و کیار را بیشترین تولید کننده عسل در این استان اعلام کرد و گفت: هم اکنون در چهارمحال و بختیاری سرانه تولید عسل خالص یک کیلوگرم است در حالیکه در کشور نیم کیلو‌گرم است.

وی با اشاره به تولیدانواع عسل‌های مرکبات، آفتابگردان، گون، یونجه، آویشن، اسپرس افزود: عسل تولیدی چهارمحال و بختیاری به استانهای همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس، کویت، عراق و هندوستان صادر می‌شود.

عسل تولیدی چهارمحال و بختیاری به خاطر وجود هزار و 400 گونه گیاهی و دارویی شناسایی شده از بهترین و کیفی‌ترین عسل‌های دنیاست که با 13 درصد رطوبت به نسبت دیگر نقاط کشور مرغوبتر است.