پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

افزایش عسل در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز گفت : امسال با پایان برداشت عسل از کندوهای استان، میزان تولید این محصول به بیش از 16 هزار تن رسید که 10 درصد بیشتر از میزان تولید پارسال است.

ادامه مطلب ...

نداشتن صنایع بسته‌بندی عسل در صومعه سرا

به رغم توانمندی‌های صومعه‌سرا در تولید عسل، این شهرستان از داشتن صنایع بسته بندی و فرآوری این محصول محروم است. عسل از نخستین غذاهای بشر است، غذایی که قرآن مجید آن را شفابخش دانسته و علم پزشکی نیز ثابت کرده است این ماده طبیعی با داشتن 15 نوع قند، خواص درمانی فراوانی دارد.

ادامه مطلب ...

نقش بسته‌‌بندی و استاندارد عسل در صادرات

نحوه بسته‌ بندی بهداشتی و استاندارد عسل از مسائلی  که اهمیت بسیار در صادرات این محصول به بازارهای جهانی دارد، در سایر کشورها از قبیل کشورهای اروپایی نحوه ارائه عسل به صور گوناگون تیوپی، شیشه‌ای و یا در ظرف های شکیل و زیبا که توجه مصرف‌ کننده را نیز به خود جلب می‌کند، است اما عسل ایران معمولا به صورت بسته‌بندی مدرن نیست.

ادامه مطلب ...

نقش زنبور عسل در حفظ محیط زیست

در سیستم پیچیده اکولوژی، زنبور عسل نقش عمده‌ ای در گرده‌ افشانی دارد، متاسفانه در ایران عدم آگاهی از نقش اصلی و واقعی زنبور عسل تمامی توجهات را به سوی فرآورده‌‌های آن یعنی عسل، موم و غیره معطوف داشته در حالی که نقش عمده زنبور عسل در رابطه با حفظ فلور گیاهی، محیط زیست جنگلها و مراتع، افزایش محصولات کشاورزی و... است.

ادامه مطلب ...

از بین رفتن ارزش عسل سبلان

عسل به عنوان تحفه ای ارزنده و پر رمز و راز از سرزمین افسانه‌ای سبلان در هیاهوی زندگی پیچیده ماشینی و در زرق و برق خوراکی های بی خاصیت رنگ باخته است و نسل کنونی اغلب از خواص و فواید اعجازآمیز آن آگاهی کافی ندارند. مرغوب‌ترین نوع عسل "ˈعسل سبلان" موسوم است و در دامنه‌های این کوه سحرانگیر در سرزمینی که فرش زمردینی از چمنزارهای طبیعی بر آن گسترانیده شده است تولید می‌شود.

ادامه مطلب ...

افزایش 35% عسل کوهی در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری افزود: 900 تن عسل امسال از کلنی‌های زنبور عسل در کوهستان‌های چهار محال و بختیاری برداشت شده است.

ادامه مطلب ...

عسل با پروانه بهره‌برداری جعلی هم به بازار آمد

بسته‌بندی عسل در کارگاه‌ها و زیرزمین‌ها و ریختن آن در کاسه و کوزه باعث جذب میکروب و پایین آمدن کیفیت عسل می‌شود.

ادامه مطلب ...

مهاجرت زنبورداران به مناطق قشلاقی فارس

با آغاز فصل سرما، مهاجرت زنبورداران کشور به مناطق گرمسیر فارس آغاز شد. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس گفت: استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و اراک از مناطق مهاجر فرست برای استان فارس است.

ادامه مطلب ...

قرارگیری 60 هزار نوار ضد انگل در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: به منظور جلوگیری از بیماری‌های انگلی 60 هزار نوار ضد انگل بر زنبورستان‌های استان قرار گرفت.   ادامه مطلب ...

تولید سالانه 110 تن عسل در دشتستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان (بزرگترین شهرستان استان بوشهر) گفت: زنبورداران بومی و مهاجر سالانه 110 تن عسل در این شهرستان تولید می‌کنند.

ادامه مطلب ...