پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

پایگاه تخصصی زنبور عسل ایران

اولین پایگاه تخصصی در حوزه صنعت زنبورداری: حاوی آخرین اخبار،مقالات،دانستنیهای عمومی و تخصصی،انجمن پرسش و پاسخ،گالری تصاویر و نک

ضرورت بهره گیری زنبورداران از دانش روز

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور، آبزیان، زنبور عسل اداره کل دامپزشکی سمنان خطاب به زنبورداران، گفت: از آنجا که در سال‌های اخیر صنعت زنبورداری در کشور درگیر مشکلات مختلف ناشی از خشکسالی، مشکلات اقتصادی و بروز سندرم‌های CCD «فرار زنبوری» است.

ادامه مطلب ...

توزیع داروی ژل "آپی سیف" بین زنبورداران سمنان

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های، طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان از توزیع رایگان داروی ضدانگلی زنبورعسل با نام ژل "آپی سیف" در این استان خبر داد.

ادامه مطلب ...

شیوه تغذیه بچه کندو

بچه زنبور طبیعی پس از اینکه  در کندو مستقر شد. باید چند قاب موم دوزی شده را به همراه یک یا دو پوکه و اگر شد یک یا دو قاب  لارو سر باز  داخل کندویشان گذاشت.

ادامه مطلب ...

ترمز دادن بچه کندو

بر خلاف بعضی از اوقات که بدون هیچ زحمتی بچه در زنبورستان شما خود یک کندوی خالی پیدا کرده و بعد از اردو  زدن به داخل کندو رفته و مستقرر می‌شود گاهی بعضی از بچه‌ها لجاجت در ترک کندو  دارند.

ادامه مطلب ...

تحقق بیمه زنبورداران در آذربایجان شرقی

معاون مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تحقق بیمه زنبورداران استان، با احتساب 10 % سهم دولت و 17% سهم زنبور خبر داد.

ادامه مطلب ...

توزیع داروی ضدانگلی در زنبورستان‌های استان سمنان

با هدف پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و حمایت از تولید در صنعت زنبورداری طرح توزیع اقلام داروی توسط اداره کل دامپزشکی استان سمنان به صورت رایگان در فروردین‌ماه سال جاری انجام شد.

ادامه مطلب ...

سلنیوم زنبورهای عسل را جوان مرگ می‌کند!!!

متخصصان حشره‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا دریافته‌اند، سلنیوم که از جمله عناصر شیمیایی غیر فلزی می‌باشد، می‌تواند سبب بروز اختلالاتی در رفتار یافتن غذا در زنبورهای عسل شود.

ادامه مطلب ...

برگزاری کلاس‌های آموزش زنبورداری در آزادشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: کلاس‌های آموزش زنبورداری به منظور بالا بردن سطح دانش زنبورداران و متقاضیان دریافت وام‌های مشاغل خانگی برگزار شد.

حبیب‌الله بذرافشان اظهار داشت: در این کلاس‌ها 50 نفر از زنبورداران و متقاضیان دریافت وام‌های مشاغل خانگی در رشته زنبورداری آموزش‌های لازم را با هدف آناتومی انواع زنبورهای عسل، خصوصیات و شناسایی قسمت‌های مختلف یک کندو، اعضای کندو، فرق بین ملکه راستین و دروغین و راه‌های تشخیص عسل طبیعی از عسل مصنوعی گذراندند.

ادامه مطلب ...

تولید بیش از سه‌هزار تن عسل در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه این استان از گذشته به عنوان سرزمین شیر و عسل معروف است از تولید سه هزار و 295 تن عسل در اردبیل در سال گذشته خبر داد.

ادامه مطلب ...

زنبورداران اردبیل بیمه می‌شوند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: امسال تمامی زنبورداران این استان و خانواده آنهاتحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب ...